19/7-2017

Äntligen kom hon, vår efterlängtade lillasyster!! Den 19/7 föddes hon 04:47. Helt perfekt såklart 😍


Började känna molvärk i ryggen runt 23-24 tiden på kvällen den 18/7. Slumrade till korta stunder men vaknade av att det började göra mer ont i ryggen. Gick upp och gick omkring lite och klockade värkarna. 6-8 minuter var det mellan värkarna. Oregelbundna och inte jätte smärtsamma. 
Kl 02 väckte jag Calle och sa att det kanske var dags nu. Jag tog en snabb dusch och 02:30 ringde jag förlossningen. 
Jag sa att jag kunde avvakta lite med att komma upp. Men bara efter ca 15 min så kände jag att värkarna började kännas mera. 03:10 ringde jag dom igen och sa att jag hade ondare nu. Barnmorskan sa att det var bara att komma upp.
Calle fick gå bort till sin mamma och väcka henne. Hon kom hit strax innan 03:30, då åkte vi.
 
På förlossningen fick vi komma in på ett undersökningsrum. Där inne hann vi inte vara mer än ca 15-20 innan jag fick första krystvärken. Barnmorskorna rusade efter en brits som jag fick lägga mig på. Sen körde dom mig fort som tusan till ett förlossningsrum. Där var vi ca 10-15 min och sen var hon ute 😁 4135g och 53cm lång. 
Allt gick väldigt fort och smidigt. Tack och lov!! Vi åkte hem igen runt 12:30.

Nu ska vi bara komma överens om vad hon ska heta. Jag och Filippa tycker att hon ser ut som en Amie och Calle och Thez tycker Nicole. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0